 |
Mr maga a program neve (Vgs Fantzia) is utal ltrejttnek okra: az 1980-as vek kzepn a japn szkhely Square a csd szln llt, a vllalat elnke, Hironobu Sakaguchi legvgs ktsgbeessben ltrehozta csapatval a Final Fantasy els rszt, gondolvn, a jtk megjelense utn gyis bezrhatjk a boltot. Nem gy trtnt.
A Final Fantasy nv manapsg mr kultussz ntte ki magt: ha valamely ru ezzel van fmjelezve, biztos, hogy millikat keresnek vele. A nv mra az egsz vilgon elterjedt, hatalmas rajongtbora van, de Eurpban csak a Final Fantasy VIII keltette fel elszr a jtkosok figyelmt. Pedig az elzmnyek sem elhanyagolhatak.
A program neve (Final Fantasy -- Utols Fantzia) is utal ltrejttnek okra: az 1980-as vek kzepn a japn szkhely Square Inc. a csd szln llt. A vllalat elnke, Hironobu Sakaguchi ktsgbeesetten prblt egy olyan jtkot megalkotni, amely nem csak kihozza a cget a pnzgyi vlsgbl, de kultuszt is teremt. Vgl, taln legvgs ktsgbeessben ltrehozta csapatval az els Final Fantasyt, gondolvn, a jtk megjelense utn gyis bezrhatjk a boltot. Nem gy trtnt.
Az els Final Fantasy jtkot 1987-ben adtk ki Japnban Famicom konzolra, szak-Amerikban pedig 8-bites NES-re. Ez a jtk kiss hasonltott az egyik els RPG-re, a Dragonquest-re, de ott a mestersges intelligencit alaposan elhanyagoltk, s a sztori is csak egyszer volt: ki kellett szabadtani az elrabolt hercegnt, s hazavinni az apjhoz. Akkoriban mg tabu tma volt ennl komolyabb, bonyolultabb RPG-t alkotni. Br az els Final Fantasy a felsznt tekintve hasonl volt: le kellett gyzni a gonoszt, s megmenteni a hercegnt, de ez csak a sztori egyik rszt kpezte. A cl tulajdonkppen az volt, hogy ki kellett derteni, ki ll az egsz bajkevers mgtt, s meg kellett t lltanunk. A trtnet bvelkedett fordulatokban, s mg az idben is visszautazhattunk, hogy legyzzk a vgs ellensget. A sztoriban emltst tettek a Fny ngy harcosra, akik egykoron eljnnek, s meghozzk a vilgbkt.
Mr itt is megjelentek a kasztok, br csak kezdetleges formban. Emellett a harcrendszer is egyedi volt: az ellensgeket a kperny bal, a jtkos karaktereit pedig a jobb oldalon tntette fel. Ekkor mg nem hasznltk a varzspontokat, s a tbb szerepls, vals idej csatkat sajnos mg lehetetlen volt megoldani. Ez a fajta RPG stlus azonban akkor mg forradalmi volt, ezrt is lett bombasiker belle.
 Final Fantasy I
Ezrt nyilvnval volt, hogy a jtk nem maradhat msodik rsz nlkl gy Sakaguchi-san azonnal elkezdett dolgozni a folytatson. A Final Fantasy II-t egy vvel ksbb, 1988-ban adtk ki, s legalbb akkora sikert aratott, mint eldje. De sajnos, ez a rsz mr nem jutott el a nyugati piacra, mivel csak Famicom konzolra jelent meg. Br a hangulat, a grafika s a zene nagyjbl maradt a rgi, de a fejlesztk nagy hangslyt fektettek a karakterek, s a trtnet kidolgozsra. A sztori ngy fiatalrl szlt, akik bosszt terveztek a gonosz birodalom ellen, amelynek kveti meggyilkoltk szleiket.
A fordulatok termszetesen itt sem maradhattak el: a jtk vgn derlt ki, hogy egy sokkal nagyobb ellensg az, aki ellen meg kell kzdenik. A szereplknek a jtk sorn szmos segttrsuk akadt, klnbz kasztokbl. Leginkbb emltsre mlt taln Cid volt, a replk szakrtje. rdekessg, hogy mindegyik Final Fantasy epizdban szerepel egy Cid nevezet karakter (kivve az elsben), s mindegyikknek kze van a replkhz. Mindezek ellenre a msodik rsz a legkevsb ismert a sorozatbl.
 Final Fantasy II
A Final Fantasy III volt a sorozatbl az utols jtk Famicomra. A Square Inc. mindent megtett annak rdekben, hogy kihozza ebbl a rszbl mindazt, amit ez a konzol grafikailag nyjtani tudott, s ppen ezrt lett ez a legjobb rsz erre a gptpusra. Mikor 1990-ben kiadtk, a Nintendo problmkkal kszkdtt, ezrt ez a jtk sem kerlhetett az amerikai piacra.
A sztori most mg intrikusabb volt, de vgtre is ugyanaz volt a stlusa. A f karakterek ismt ngyen voltak, akrcsak az elbbi kt rszben (ez egyfajta szerencseszmnak foghat fel a sorozatban). Ez a ngy fiatal, akik egy Uru nev faluban laktak, egy napon leestek egy mly aknba, ahol vletlenl felfedeztk a Szl Kristly oltrt. A kristly elmondta nekik, hogy k a kivlasztottak, a Fny Harcosai, s nekik kell helyrelltaniuk az egyenslyt j s rossz, fny s sttsg kztt. A harmadik rsz teht folytatta az els sztori fonalt, de jobban kiemelte a trtnetet s a karaktereket.
 Final Fantasy III
Kt f rdekessge volt mg: egyrszt kt vilgot brzolt -- a fnyt s a sttsgt (ezzel az elemmel ksbb finomtva tallkozhattunk pldul a Legacy of Kain: Soul Reaverben, s a Zelda: Link To the Pastben is), valamint, hogy a karaktereinket itt mr lehetett "trningelni" is, vltoztatni a kasztjukat, vagy tpusukat, teht a jtkos szabadsga ezen tren lnyegesen nagyobb volt.
A Final Fantasy negyedik rszt mr mindnl srgetbben vrtk a rajongk. Tbb megjelense is volt: Japnban elszr 16-bites Super Famicomra adtk ki 1991-ben, majd ksbb Playstation 1-re is, az Egyeslt llamokban pedig NES-re jelent meg. A Super Famicom mr lehetv tette, hogy ennek a rsznek a grafikja, valamint a hanghatsai kidolgozottabbak, szebbek legyenek.
A jtk ezttal egy szerepl krl forgott: Cecil, a visszavonult lovag kalandjait lhettk t, amint lassanknt megkzdtt a benne l gonosszal, s j tra trt (ez volt a videojtkok trtnetben az els eset, hogy a fszerepl kezdetben anti-hs volt).
 Final Fantasy IV
Ez a jtk mr az "Aktv Id" harcrendszert hasznlta, ami mg jobban kzkedveltt tette. Igaz, a harcok sorn a gondolkodsra mr kevesebb id jutott, de szmtalan stratgit lehetett alkalmazni az ellensgek legyzshez. Mgis, ez a fajta harcrendszer mg egyelre kidolgozatlan maradt, s a karakterek egyni fejldst is kihagytk, mivel mindegyikk sajt kpessgekkel szletett, amikkel meg kellett tanulni egytt dolgoznia.
Br az FF IV elnyeit a Super Nintendo nagyon kiemelte, Amerikban (ahol Final Fantasy II nven lett ismert) nem aratott olyan bombasikert, mint hazjban. A jtkbl kszlt egy j kiads 1997-ben Playstation-re, de ez sem jutott el Japnon kvlre.
A Final Fantasy V -- mely 1992-ben jtt ki Japnban Super Famicomra, majd PlayStationre -- nagyszer kaszt- s harcrendszervel mulatba ejtette a jtkosokat, de a sztorija kzel sem volt olyan j, mint eldjei. A bolygt meteores sjtotta, amelynek htterben egy gonosz fa llt. Az szolgja, Gilgamesh brmit megtett azrt, hogy urt kiszabadtsa a fbl, ahov a "Hajnal Ngy Hse" zrta be (megint feltnik a ngyes szm).
 Final Fantasy V
Ebben a rszben vgre visszatrt a kasztrendszer: szmtalan fajtja lehetett a karakternknek, mint pldul a klasszikus varzsl, vagy lovag, de mr megjelent a kmikus, tncos s varzsharcos is. A jtk, mint Final Fantasy V sohasem jutott el klfldre. 1999-ben viszont kiadtk a Final Fantasy Anthologyt, amely az FFV-t s VI-ot tartalmazta.
A kvetkez rszt, a Final Fantasy VI-ot 1994-ben jelentettk meg Super Famicomra, SNES-re, s PlayStation-re. A trtnet ezttal a mgia krl forgott: a gonosz birodalom varzslattal ksrletezett, hogy rvnyesthesse akaratt. Terra, a mgikus kpessgekkel megldott lny megszktt a brtnbl, s a lzadkhoz csatlakozott, hogy egyeslt ervel legyzzk a gonoszt. Ebben a rszben mr tallkozhattunk ngyilkossggal, s a karakterek szeretteinek elvesztsvel is, gy a trtnet megint fordulatosra sikerlt.
 Final Fantasy VI
Ebben a jtkban voltak elszr moziszer, renderelt videk, amelyek a trtnet fonalt gngyltettk tovbb. Emellett ennek a rsznek volt a legjobb 2D-s grafikja, s az un. "Ereklye Rendszert" alkalmazta, amely azt jelentette, hogy a jtk megengedte a jtkosoknak, hogy a harcokra felszereljk magukat eszkzkkel, s azokat hasznljk is.
Japnban s Amerikban is hatalmas siker volt a jtk -- br utbbiban Final Fantasy III-knt vlt ismertt. Az USA-ban ez volt akkoriban a legjobb RPG jtk, s sok olyan ember is kiprblta, aki eddig nem nylt effajta jtkokhoz. Sok jtkost ez az epizd vezetett be a sorozat vilgba, a nv ekkoriban kezdett az egsz vilgon kultussz vlni. A sikert csak majdnem t vvel ksbb, az utdja, a kvetkez rsz mlta fell.
A Final Fantasy VII mr egy valdi 3D-s krnyezetben jtszdott a PlayStationn, s ezzel elnyerte a legtbb jtkos figyelmt. A trtnet szerint a Shin-ra testlet negatv energikat (mako) rzkelt a vilg magjbl. Azonban az Avalanche nev trsasg lzadi ksbb rjttek, hogy egy sokkal hatalmasabb er kszl elpuszttani ket.
A jtkban a Final Fantasy rajongk szmra olyan rk rvny nevek szerepeltek, mint a harcias Tifa Lockheart, Cloud gyermekkori bartja; Aeris Ganisborough (megragad jelleme s a trtnet vgi nfelldozsa miatt a legemlkezetesebb karakter volt, akit valaha videojtkban szerepeltettek), egy Cetra, aki klnleges mgikus kpessgekkel rendelkezett; Cid Highwind, a pilta; vagy Barret Wallace, a lzadk vezetje. Sephirot volt az egyik fgonosz, a legsttebb karakter, amit a Square valaha is alkotott.
 Final Fantasy VII
A jtkban a karakterek folyamatosan fejldtek: j kpessgeket, varzslatokat tanultak meg (rdekes s j varzslsi tpus volt a szrnyek megidzse), s br a karakterek osztlyokba voltak sorolva, bizonyos szintig ezeket az osztlyozsokat is meg lehetett vltoztatni. Ez a jtk volt az eddigi leghangulatosabb, mind hang, mind pedig kphatsokban. Szinte a vgskig kihasznlta a PlayStation konzol tudst, s persze a fejlesztk nem kevs ert fektettek bele, hogy minl jtszhatbb, lvezhetbb tegyk. Ezzel az epizddal a Final Fantasy fejldse j irnyvonalat vett: a ltvny s a lgkr egyik rszrl a msikra varzslatosabb lett, s a Square mindent megtett azrt, hogy folyamatosan tlszrnyalja az elz rszeket.
A Final Fantasy VIII a sorozat msik nagy bszkesge volt Playstationn. 1999-ben jelent meg, eldjvel ellenttben itt mr a Resident Evilbl megismert grafikai megoldssal tallkozhattunk, azaz a httereket elre megrajzoltk, amellyel mg gynyrbb krnyezetet teremtettek.
Ezttal a sztori Squall Leonhart krl forgott, aki a SeeD katonasgnak dolgozott. A katonk feladata az volt, hogy tjt lljk a gonosz varzslnnek, Edenak, aki a vilg fvrosnak elnkt irnytotta varzslatai segtsgvel. Squall a szomor mltja miatt knyszertette magt, hogy ne rezzen senki irnt rzseket. Azonban amikor tallkozott a megmentend elnk lnyval, a fggetlen s gynyr Rinoa Heartilly-vel, mgis kialakult kztk egyfajta kapcsolat. Az mulatba ejt animciknak ksznheten eddig ez a rsz volt a legfilmszerbb epizd a sorozatbl. Emellett sokak szerint ebben a jtkban voltak a legjobb, legvalsghbb a karakterek. Gondolkodsuk, prbeszdeik, rzseik olyanok voltak, akrcsak egy l ember.
 Final Fantasy VIII
A harcrendszer volt az, ami mg a fejlesztket is nyugtalantotta: kiss ssze volt mixelve minden sszetev eddigi rendszerbl. Ez sokaknak nem vlt be, de mg gy is nagyszer jtk maradt a nyolcadik epizd, hiszen a Square Inc. olyan maradand programot alkotott, amely mg egy Academy Award djat is bezskmnyolt.
A kvetkez rsz, a Final Fantasy IX egy vvel eldje utn jtt ki, de ahelyett, hogy magasabbra emelte volna a grafikai szintet, kiss visszafel haladt, a mr jl kiismert svnyeken. Br grafikja 3D-s volt, nem rendelkezett olyan valsgh ltvnnyal, mint az FF8. Mivel ez volt az utols FF jtk Playstationre, a ksztk egyfajta tisztelgsnek szntk a rgebbi, 2D-s jtkok szmra.
A trtnetben Brahne kirlyn hborkat provoklt szerte Gaia vilgban. A lnya, XVII. Garnet Til Alexandros megelgelte mindezt, s lzadkhoz csatlakozott, kiknek vezetje a fiatal Zidane Tribal volt. Egytt kerestek vlaszokat, mg vgl rjttek, a kirlynt a gonosz mgus, Kuja irnytotta, ugyanis egy si titokra, a szrnyek megidzsnek mikntjre szeretett volna rjnni.
A karakterek kinzete sokkal rajzfilmszerbb volt, mint az elz rszben: pldul a f karakter, Zidane br normlis kisfinak nzett ki, macskaszer farokkal rendelkezett, a lzad hercegnnek, Garnetnek pedig a testhez kpest tl nagy volt a feje. De szerepelt mg ebben a rszben a felejthetetlen Vivi Ornitier, a kis fekete mgus, Adelbert Steiner, a lovag, valamint Eiko Carol, a fiatal idz, s Amarant Coral is csatlakozott a csapathoz.
 Final Fantasy IX
Minden karakternek voltak sajt kpessgei, amiket csak k hasznlhattak, gyhogy megint egyfajta osztlyozssal tallkozhatunk. Zidane pldul tolvaj, Vivi fekete mgus, Garnet s Eiko pedig idzk voltak. A kpessgeket trgyakbl, vagy fegyverekbl tanulhattk meg a karakterek.
Az egsz programbl valsggal radt a nosztalgia. A karakterek sokkal fantasztikusabbak voltak, mint elz alkalommal, s a zene is flbemszbbra sikerlt. Az FF8 elretekints volt a jvbe, az FF9 pedig visszatekints mltra, s igyekezett visszahozni az els kt rsz hangulatt. Fknt magra a jtszhatsgra sszpontostott, nem annyira a moziszer ltvnyra, s a harcrendszer is egyrtelmen jobb lett.
A bravros folytats, a Final Fantasy X az "j generci" els tagja volt, ezrt mindenki sokat vrt tle. Ennek ellenre a jtkosok nem csaldtak, mikor 2001-ben a Square kiadta Playstation 2-re. A sztori ismt kiss melodramatikus, s fantasztikusan kidolgozott volt. Tidus a fszerepl nagyon optimista, vidm karakter volt. A ni fszerepl Yuna, egy titokzatos, s vgzetes ertl, a Sin-tl akarta megvdeni a vilgukat.
A harcrendszer itt mr ms lett, mint az elz jtkokban. Ugyan itt is krkre osztott harcok voltak, de egy krben a karakterek egyszerre tbb akcit is vghez vihettek. Ezekben a kzdelmekben mr igen nagy szerepe volt a stratginak, ami igen kellemes vltozs az elz rszekhez kpest.
 Final Fantasy X
Fontos jts volt, hogy a szereplknek vgre volt hangjuk. Sikerlt mindegyik karakternek megfelel szinkronhangot tallni, amely nagyban emelte a jtk sznvonalt. A program grafikja egyszeren llegzetellltra sikerlt a maga idejben. A karakterek hihetetlenl valsghek voltak, amit rszben az leth mimiknak ksznhettnk.
Az FFX kzvetlen folytatsa, a Final Fantasy X-2 Japnban 2003-ban jelent meg, szintn PS2-re. Igen rdekes kivtel a jtk, mivel a Square fejlesztinek nem volt szoksa, hogy kzvetlenl folytassk az elz rszek trtnett, de a nagy sikerre val tekintettel itt mgis megtettk.
 Final Fantasy X-2
A trtnet persze megint Yuna s Tidus krl forgott: helyrellt a bke Spira-n, Sin elbuksa utn jrtunk kt vvel. Yuna az egyik szfrban (kristlygmbszer kpzdmny) ltni vlte a halottnak hitt Tidus-t, vagy legalbbis valakit, aki nagyon hasonlt r. De mivel a ltoms nem volt tiszta, elhatrozta, utnajr a dolognak, s mg tbb szfrt gyjt ssze. Megint sszellt unokatestvrvel, Rikku-val, s csatlakozott hozzjuk egy j szerepl, Pain is.
Br a jtk aktv, s nem pedig krkre osztott harcrendszerrel volt elltva, mgis ez volt a leggyorsabb, legpergsebb az sszes rsz kzl. jdonsg volt a "ruhaszfra" rendszer: karaktereink tmadsa, letereje s varzspontjai attl fggtek, milyen ruht viseltek. Az un. garment gridekkel lehetett a ruhaszfrkat feltlteni, hogy ezutn a harc vgig egyetlen, felturbzott karakterrel kzdhessnk.
A szinkronhangokat ismt fantasztikusan eltalltk a fejlesztk, br a zenre mintha egy kicsit kevesebb idt fordtottak volna, mint az elz rszben. A grafikban s technikban nagyjbl kvette eldjt, br itt a karakterek mozdulatai jobban ki voltak dolgozva, s mg valsghbben fejeztk ki magukat mimikikkal s gesztusaikkal. Az FF X-2 nagyon jl sikerlt jtk, br egyesek szerint nem biztos, hogy egy ilyen remekmnek, mint eldje, kellett volna folytatst kszteni.
Az jabb rsz, a Final Fantasy XI mr egy internetes jtkra kihegyezett program volt. 2004-ben adtk ki PlayStation 2-re, majd nem sokkal ksbb pedig PC-re. A program egy Network Adaptort hasznlt, aminek segtsgvel felcsatlakozhattunk az internetre, ezzel megismerkedve szmtalan ms FF rajongval -- persze nem kevs pnzrt. A trtnet most nem volt karakterhez ktve: VanaDielt, a klnleges, mgikus kristlyok lelhelyt egy napon a gonosz erk tmadtk meg, s porig romboltk. A feladatunk azt volt, hogy jra benpestsk, felvirgoztassuk, s mint benne l lakos, alaktsuk a vilg trtnelmt.
Ebben a jtkban mr hihetetlenl nagy szabadsgot kaptunk az elz rszekhez kpest: sajt karakternket formlhattuk meg, nem volt megktve, hogy mit kell csinlnunk. Mi szabhattuk meg a karakternk fajt, kasztjt, kinzett s tulajdonsgait, teht teljesen egyniv tehettk. t fajbl vlaszthattuk ki a neknk legjobban tetszt: ezek a hume, az elvaan, a tarataru, a galka s a mithra. Termszetesen mindegyik fajnak megvoltak a maga j s rossz tulajdonsgai. Ezutn kvetkezett a kaszt kivlasztsa, amelyben volt bven vlasztk, a gygyttl (vagy msknt fehr mgus), a harcoson s tolvajon keresztl, a kbor szerzetesig. De a jtk alatt mind a karakter fajtjt, mind pedig a kasztjt vltoztathattuk, ha elgedetlenek lettnk volna az addigi belltsokkal.
 Final Fantasy XI
A karakterek klnbz kpessgeket is megtanulhattak, mint pldul a halszatot, vagy bnyszatot, amik segtettk ket tjuk sorn. A ksztk nagy hangslyt fektettek a kommunikcira is, hiszen az MMORPG-k clja, hogy a jtkosok minl tbbet trsalogjanak egymssal. A harcrendszer krkre osztott volt, s miutn kivlasztottuk az ellenfelnket, majd a tmads mdjt, karakternk tapasztalati pontjaitl fggtt, mennyire nagy sebzseket okoztunk a szembenll flnek. Ha magasabb szintre jutott a karakternk, itt is j specilis kpessgeket s varzslatokat tanulhattunk -- mint ahogyan azt mr megszoktuk ebben a sorozatban.
A Final Fantasy XI grafikja aprklosan kimunklt volt, mlt bszkesge a sorozatnak. A harcok ltvnyosak, a karakterek kifejezkpessge figyelemremlt, s a krnyezet is kellkppen ki volt dolgozva. A tizenegyedik rsz egy remek jtk, rengeteg rajongval bszklkedhet, annak ellenre, hogy az internetkapcsolat szksgessge miatt csak valamivel szkebb rteghez juthatott el.
Kiss kivtelnek szmt a sorozat tagjai kzl a Final Fantasy Tactics, hiszen a trtnet szerint itt is a fiatal hsnek kell megmentenie a bajba jutott kirlylnyt, azonban itt msok voltak az alapok, mivel a jtk a stratgira ptett, mint mr azt a neve is mutatja. A jtkot 1998-ban adtk ki PlayStationre. Eurpba sajnos nem jutott el, de Amerikba igen.
A harcrendszer clja az volt, hogy a jtkos minl tbb katont gyjtsn ssze, majd ezeket lltsa fel, s stratgiailag megfontolt lpseket tegyen velk. Az elhelyezs s az idzts nagyon fontos tnyeznek bizonyult a harcok alkalmval. Els ltsra kiss szokatlannak s bonyolultnak tnt ez a fajta harcrendszer, de mikor az ember jobban tltta, kikristlyosodott, hogy egszen jl kigondolt megoldssal ll szemben. A fejlesztk ezzel mg tbb gondolkodsra akartk sarkallni a jtkost, de sajnos egy-egy harc hossz ideig -- egyes esetekben akr 20-30 percig is -- el tudott tartani. ppen ezrt csak a stratgia szerelmeseinek, s a trelmes FF-rajongknak tetszett a jtk. Persze a stratgiai elemek mellett lehetett szintet lpni, illetve tapasztalati pontokat is szerezni. Sajnos a hanghatsok nem voltak tl kiemelkedek, ugyanis nhny httrzajon kvl nem nagyon hallhattunk mst, de a grafika mg gy, t v tvlatbl is igen kellemes.
Az elbbi jtk tovbbfejlesztett vltozata a Final Fantasy Tactics Advance. A Square Enix ezt 2003-ban jelentette meg Gameboy Advance-ra, s igen figyelemremlt jtk kerekedett ki belle, ami tbbek kzt annak is ksznhet, hogy a csapat ekkor prblta megismertetni a sorozatot az j genercis hordozhat konzolok tulajdonosaival. A fhs ezttal Marche Radiuju volt, egy teljesen tlagos kisfi. Egy napon bartaival egy titokzatos, rthetetlen nyelven rt knyvet lapozgatott, s Marche msnap reggel mr egy msik vilgban tallta magt...
 Final Fantasy Tactics Advance
Persze az RPG-elemek (tapasztalati pontok, varzspontok, kereskedk, akiktl klnbz trgyakat vsrolhatunk s adhatunk el) mellett taktikai betst is szrevehettnk a jtkon: br szabadon is kborolhattunk a karakterrel, az volt a legclszerbb, ha a kocsmkban kaphat kldetsekre sszpontosttunk.
A harcrendszer egy jfajta mdszert kvetett: miutn kivlasztottuk azokat a karaktereket, akikkel harcolni akartunk, egy br ltal felgyelt, szigor szablyokhoz kttt harctren talltuk magunkat. A grafika nagyon hangulatosra s szpre sikerlt, de a hanghatsokra sem eshetett panasz. A jtk egyrtelmen megtartotta a Final Fantasy-k vilgnak hangulatt. A kldetseknek ksznheten tbb mint 100 rnyi jtklmnyt nyjtott, st, multiplayer mdban msokkal is sszemrhettk tudsunkat. Ennek ksznheten az egyik legkeresettebb Gameboy Advance jtk lett belle.
Manapsg ha betrnk egy jtkszoftvereket knl zletbe, akkor szinte biztosak lehetnk benne, hogy a Final Fantasy sorozat tbb rszt is megtalljuk a polcokon. Mivel a szria szinte minden darabja hatalmas sikereket rt el vilgszerte, gy nem meglep, hogy a Square-Enix jelenleg is tbb folytatson dolgozik. Hamarosan Eurpba is megrkezik a Final Fantasy XII, nemrg jelentettek be kt jabb GBA vltozatot, s a napokban jelent meg GameCube-ra a Final Fantasy: Crystal Chronicles, melyet cikknk kvetkez rszben rszletesen is bemutatunk. |