Nyilván sokan csodálattal emlékeznek vissza a már-már klasszikusnak mondható, Resident Evil 2. részére. A játékra amely emberek milliói szerint méltó utódja a túlélő horror műfajban kiemelkedő, azt ezzel csak még híresebbé tévő elődjének. De azt már kevesen tudják, hogy ennek a bizonyos második résznek volt egy "kis prototípusa". Egy halálra ítélt verzió, mely nem felelt meg a szigorú elvárásoknak. Eme kis "melléktermékre" akasztották rá később a Resident Evil 1.5 (Biohazard 2 prototype) nevet. Nos, a továbbiakban kicsit bővebb képet szeretnék nyújtani az olvasóknak, de még inkább rajongótársaimnak abban, hogy miről is maradtunk le valójában azzal, hogy a játék fennakadt a rostán. Nem is húznám tovább a szót, vágjunk bele!
1996. szeptember. TGS. (Tokyo Game Show) A Capcom bemutat egy rövidke videót a játékról. A karakterek kezdetlegesek, főhősünk szerelése is elég furcsa, a kék uniformishoz szokott szemünknek. Az első részből ismerős élőhalottak próbálnak letámadni egy menekülő (szemmel láthatólag erősen Leon barátunkra hajazó) egyént. Shinji Mikami és csapata csupán annyit szeretett volna kihangsúlyozni eme kis bemutatóval, hogy a Resident Evil 1.5 (akkoriban még Resident Evil 2 néven futott) egyik fő erőssége lesz a küzdelem, avagy éppen menekülés, a falkában ránk támadó szörnyek és egyéb furcsa teremtmények elől. A promóciós anyagokból kiderül még továbbá, hogy a Capcom két karaktert képzelt a játék középpontjába. Az egyik nem más, mint Leon S. Kenedy a fiatal rendőrtiszt, aki nemrég kezdte meg munkáját Racoon City-ben.(talán kicsit fiatalabbnak tűnik a képen és a videókban, mint az "igazi” Leon)
Meglepetésünkre a másik karakter Elza Walker névre hallgat. Akik játszottak a Resident Evil 2. részével azok joggal kérdezhetik most, hogy ki is ez az Elza? Nos, ő egy 19 éves, szőkésbarna hajú kollégista lány lehetett, aki mellesleg valamiféle motorcross (crossmotor?) versenyző, ennek megfelelő piros, fehér kis bőrszerelésben. Eme leányzót nevezhetjük akár Claire elődjének is. (mindenki döntse el maga, hogy kivel jártunk volna jobban, én Claire mellé teszem a voksom de, azért kíváncsi lennék, mit tudhatott volna ez a mi kis Elzánk) Az igazsághoz hozzátartozik az is, hogy eme hölgyikének semmi köze nem volt Chirs-hez.
Úgy festett, hogy a Resident Evil 1.5 (2) szépen haladtt a fejlesztés rögös útján. Ám ekkor a körülbelül 70-80 %-ig kész anyag alól fogták és úgy, ahogy volt szépen kihúzták a szőnyeget. Egy majdnem kész játék fejlesztését ennyibe került lefújni. A magyarázat nem váratott sokat magára. Shinji Mikami (a Resident Evil 2 és sok más sikerjáték producere) indoklása szerint a játék túlságosan hasonlított az elődjére. Természetesen ők még jobbat szerettek volna készíteni, mint az előző, mérföldekkel jobbat. Maradjunk annyiban, hogy szerintem ez sikerült is nekik. Mindenesetre nagy hőstettet vittek volna véghez a rajongók szemében, hogyha ezt a projektet kiadják. Ha nem is külön játékként, de legalább egy Capcom játék mellé csomagolva bonusz változatként. Vagy amit a legjobb megoldásnak tartanak „netszerte” az, hogy a játékot úgy adják ki, mint Resident Evil 2 Director’s Cut-ot avagy rendezői változatot. Valószínűleg ez már csak egy szép álom marad.
Exdee3.hu
|