A kerettörténet Az Észak-amerikai Racoon Forest erdőségei az utóbbi időben nem számítanak valami békés környéknek. Az idegenforgalmat legalább is nem lendíti fel, hogy egyre több kirándulónak nyoma vész, és a helybéliek azt rebesgetik, hogy meghatározhatatlan fajú kreatúrák falják fel őket. A helyzet egyre rosszabb, a rendőrség S.T.A.R.S. fedőnevű akciócsoportja, mely a bizarr haláleseteket indult kivizsgálni szintén eltűnt. Miután a Bravo Team-mel megszakadt minden kapcsolat, kénytelen bevetésre indulni az egység legjobbjaiból álló Alpha Team is melynek az egyik tagját fogjuk alakítani. Mentés és eszköztár Mindenhol, ahol írógépet találunk, menteni tudjuk a játékállást, amihez a festékszalag kell. Ezen kívül, ahol menteni lehet, ott jókora ládákat is találunk. Hősünknél csupán néhány tárgy lehet, ezért a felvett tárgyakat ezekbe a ládákba lehet letenni. A ládákba letett tárgyakat bármelyik ládából magunkhoz vehetjük. Amikor például állást mentünk, utána mindig tegyük a ládába a festékszalagot, hogy ne foglalja a helyet. Növényekből három fajta van: zöld, piros és kék. A zöld növény gyógyít, a kék méregtelenít, a piros amolyan katalizátor. Hogy ezt megértsük el kell mondani, hogy a növényeket mixelhetjük is. Ha egy zöld növényhez pirosat keverünk, háromszoros ereje lesz. A zöld növényekből akár hármat is össze lehet mixelni, de ha egy zöld növényhez kéket is adunk, akkor meggyógyítja a mérgezést is. Helytakarékosság miatt is érdemes mixelni. Az Alpha Team Akkor tehát ott tartottunk, hogy az Alpha Team helikopterre szállt. A csapat vezetője Albert Wesker, aki a S.T.A.R.S. alapítója. A tagok: Chris Redfield, Barry Burton, Jill Valentine, Joseph Frost és Brad Wickers helikopterpilóta. A megérkezés A helyszínhez közeledve a fák lombjai közül egyszer csak egy kiszűrődő füstcsíkra lesznek figyelmesek embereink. A csapat leszáll, hogy közelebbről is megvizsgálják a dolgot, mire kiderül, hogy a Bravo Team helikopterének a roncsa az. Elég vészjósló kezdet: csupán egy füstölgő roncs, és sehol senki. Aztán rájönnek. Hogy vannak ott holttestek, csak éppen rejtve vannak a magas fűben, cafatokban. Néhány pillanattal később az is világossá válik, mitől kerültek a fent nevezett állapotba. Megvadult, undorító kutyák rohannak ki a bozótból. Az Alpha Team létszáma máris hiányossá válik. Joseph Frost a zombikutyákkal való találkozást nem éli túl. A csapatnak egy választása van, bemenni a közeli kastélyba. Az ódon villa biztonságosnak tűnik, legalább is egyenlőre. Miután Chris, Wesker és Jill bevergődtek a házba, lövéseket hallani. Olybá tűnik, hogy Barry a házban már harcol valakikkel. Chris azonnal a barátja keresésére indul, és ekkor vehetjük át az irányítását. Menjünk tovább az ebédlőből, mire egy szűk folyosóra érkezünk. A folyosó végén valaki tele szájjal csámcsog, éppen a Bravo Team egyik tagja van terítéken. Miután megcsodáltuk, hogy miféle teremtményekkel hozott össze minket a sors, vegyük elő a késünket, és végezzünk némi érvágást a zombi testén. Barátunk nem adja könnyen az életét, ezért a következő metódust kell alkalmazni: suhintsunk egyet vagy kettőt, majd mielőtt a rusnyaság még elkaphatna minket, fussunk arrébb. A vagdosást addig kell folytatni, amíg a zombi össze testnedve ki nem folyik. Az első zombi kinyírása után kutassuk át Kenneth kollégánk félig elfogyasztott holttestét, némi vesződség után két pisztolytárral leszünk gazdagabbak. Most már tudjuk honnan jöhetett a lövés, tehát tájékoztassuk erről a többieket is. Azaz csak tájékoztatnánk, ugyanis a barátainknak hűlt helyét találjuk. Mindenesetre vegyük fel Jill pisztolyát a kövezetről. A pisztoly persze jóval hatékonyabb mint a bicska, ha nagyon pontosan célzunk, egy lövéssel szétloccsanthatjuk a zombik agyát. A címergyűjtögetés A villában csaknem minden ajtót zárva találunk, ezért először egy kulcsot kellene találnunk. Menjünk fel az emeletre, majd Chris jobbján a második ajtón menjünk tovább. Egy kis alkovban egy fiókkulcsot találhatunk. Továbbhaladva egy erkélyre jutunk, ahol a Bravo Team egy újabb tagja fekszik, őt hollók rágcsálták meg. Nézzünk szét Forest barátunk teteme körül. Hoho! Hát ő még él? Vagy mégsem? Immár ő is csak egy élőhalott, nyomban végezzünk vele. Ahol a holttest feküdt, rálelhetünk az első kulcsra, az Armor Key-re. Menjünk vissza a belső balkonra, és most a szomszédos ajtón lépjünk be. A vörös folyosón mindjárt az első ajtón használjuk is az Armor Key-t. Hamarosan a Bravo Team-ből Rebecca-ba ésRichard-ba botlunk. Utóbbit erősen megviselte egy kígyómarás, azonnal keresni kell ellenszérumot, ez lesz tehát most a legsürgősebb teendőnk. Térjünk vissza a főbejárathoz, és most a szemben lévő emeleti ajtón menjünk keresztül.Nyírjuk ki az ebédlő fölött ólálkodó társaságot, majd toljuk le a kőszobrot ott, ahol hiányos a korlát. Ezután haladjunk tovább a sárga lépcsőházba, ott három zombival kell végeznünk. Menjünk le, majd be a lépcsők mögötti ajtón. Egy kis kamrába érkeztünk, ahol végre megszabadulhatunk a felesleges tárgyainktól. Dobjunk a ládába mindent, kivéve a pisztolyt, a lőszert és az Armor Key-t. ezután nézzünk szét a polcokon, és meglesz a keresett szérum, bármilyen gyorsak is leszünk, Richard végül is beadja a kulcsot. Ám mielőtt távozna az örök vadászmezőkre, átadja a rádióját. Most menjünk vissza a piros folyosóra és lépjünk be a zöld dupla ajtón, ismét az Armor Key-t kell használni. A földön gyanús rácsokat vehetünk észre, toljuk rájuk a szobrokat. Miután így elzártuk a mérges gázok útját, nyugodtan megnyomhatjuk középen a piros gombot, és felvehetjük a vitrinből az emblémát. Irány ismét a piros folyosó, annak is a legvége. Az onnan nyíló szobából vigyük el a könyvet, ez tartalmazza a növények hatásait. A szobából egy másik ajtó is nyílik a kastély keleti lépcsőházába. Nyírjuk ki a két zombit és lépcsőzzünk le. Kéz újabb zombi őrzi a keleti raktárhelyiséget, ahol ismét kipakolhatunk. A lomok között egy törött shotgun hever, ám azt egyenlőre hagyjuk ott. Menjünk vissza az emeletre, de most a lépcső után balra forduljunk. Nyissuk ki az első útba kerülő ajtót a kulcsunkkal. Lépjünk be, öljük meg a zombit, majd menjünk be a bal oldali ajtón. Nyomjuk meg a gombot a bogárgyűjteményen, és toljuk el az így kiürülő akváriumot az útból. Ezután toljuk az akvárium helyére a szekrényt, mire láthatóvá válik egy rekesz, és máris a mienk egy fél Moon Crest címer. Ha híján vagyunk írógépszalagnak, kutassuk át a köpenyt. Az előző helyiségbe visszatérve most a másik ajtón menjünk be. A kisebb hálószakaszból vegyük magunkhoz az öngyújtót a szekrényből, és a piros növényt sem árt felvenni. Pakoljunk ki megint a ládánál, a legszükségesebbeken kívül csak az öngyújtót hagyjuk magunknál. Nézzünk vissza oda, ahol Richárd-ót találtuk, de ezúttal menjünk tovább a következő szobába. Szabaduljunk meg a két zombitól, majd vizsgáljuk át balra a sötét szobát. Oszlassuk el a sötétséget a gyertya meggyújtásával, és vegyük fel a lőszert a szekrényből. Toljuk odébb a másik szekrényt, mire egy átjáró válik láthatóvá, mögötte a Sword kulcsra lelhetünk. Térjünk vissza a főbejárathoz. Menjünk be a kék dupla ajtón. Egy szobrot láthatunk, melynek a tetejéről a lépcső segítségével levehetjük a ház szintjének térképét. Ha eltoljuk az asztalt, egy tetszhalott zombi társaságában némi írógépszalagot találunk. Menjünk tovább a Sword kulcsot használva. A vitrines asztaloknál vigyázzunk, két kutya is be fog törni, végezzünk velük. Az egyik asztalt eltolva némi lőszert találhatunk. A következő folyosón nyissuk ki az első utunkba kerülő ajtót,és miután kiléptünk rajta, nyírjuk ki a kertben a blökiket. Keressük meg a vegyszert, majd ismét a folyosó ezúttal az utolsó, dupla ajtón keresztül folytassuk az utunkat. Öljük meg a zombikat, majd menjünk be az első ajtón. Így visszajutunk a keleti raktárhoz, ahol most a fegyverünkön kívül csak az elromlott puskát és az Armor kulcsot hagyjuk magunknál. Ezután menjünk vissza oda, ahol az imént a zombikat gyilkolásztuk, és lépjünk be szemközt a soron következő ajtón. Egy hosszú terembe jutunk, a falakon festményekkel. A hollókat semmiképp se ingereljük. A festmények alatt gombok láthatók, melyeket időrendi sorrendben kell lenyomnunk a portrén látható arcok korának megfelelően. New born baby, infant, lively boy, young man, middle aged man, old man, the end of life. Ezzel megnyílik egy rejtekhely, és előkerül a Wind Crest címer. Menjünk vissza a dupla ajtón keresztül a világoszöld folyosóra, ott haladjunk egyenesen előre a következő ajtón, majd tovább. Végre megtaláltuk a shotgunt, de a szobát három zombi és egy csapda őrzi. Az előbbiekkel végezzünk, az utóbbit pedig hatástalanítsuk úgy, hogy a falra visszahelyezzük a törött puskát. Visszatérve a hosszú folyosóra menjünk a második fordulóhoz, és lépjünk be az ottani ajtón. Egy fürdőszobába érkeztünk. A zombi eltakarítása után vegyük fel a lőszert, majd halásszuk ki a kádból a kis kulcsot. Térjünk vissza a főbejárathoz. Most a kék ajtó melletti kisebb ajtón menjünk be. Nyírjuk ki a zombikat, vegyük fel a lőszert, a fiókban se felejtsük ott a patronokat, amit a kis kulccsal tudunk kinyitni. Ezután a már bejárt útvonalon keresztül, az ebédlő felső részén át, vissza kell jutnunk a nyugati raktárhelyiségbe. Ott pakoljunk ki megint a ládába, csak a következőket hagyjuk magunknál: Armor kulcs, Sword kulcs, a másik kis kulcs és a vegyszer. Menjünk vissza az előző folyosóra, és ott lépjünk be a lezárt ajtón, amihez az Armor kulcs kell. Vegyük fel a polcról a lőszert és a magnumot, valamint a kulcsra zárt fiókból a patronokat. Menjünk ki és a folyosó végén lévő ajtón menjünk tovább. Egy kék folyosóra érkeztünk, ahol jobbra fordulva, néhány zombi kinyírása után, egyenesen tovább kell mennünk, ám mielőtt bemennénk a túlsó ajtón, nyissuk fel a Sword kulccsal az azt megelőző ajtót, de még ne lépjünk be. Abban a helyiségben kell lennünk, ahol elsőnek találkoztunk zombival. Immár be tudunk lépni a piros ajtón. A zeneszobában toljuk el polcot, vegyük fel a kottát, és helyezzük a zongorára. Ekkor Rebeca lép be, és kérésünkre elkezdi a kottán látható dallamot gyakorolni. Egy ideig hagynunk kell őt. Térjünk vissza az imént kinyitott ajtóhoz, és most már menjünk is be. Vegyük fel a lőszert az ágyról, majd kukkantsunk be a szekrénybe. Az ijedtség után végezzünk a tréfás zombival és vegyük ki a szekrényből a patront. Menjünk ki, fussunk végig a folyosón, majd a forduló után tovább, a legutolsó ajtón. Belépve elsősorban a szökőkutat őrző agresszív növénytől szabaduljunk meg, úgy, hogy öntsük a vegyszert a vízpumpába. A növény mögött megtaláljuk a Sun Crest címert. Itt mellesleg feltankolhatunk növényekből. Ezután menjünk vissza a ládához, vegyük elő az emblémát, és azon kívül csak a pisztolyt hagyjuk magunknál. Ha minden iga, Rebecca ennyi idő alatt már eleget gyakorolt, ám ha mégsem, lézengjünk tovább a közeli szobákban, esetleg menjünk már most el a Star Crest-ért. Ha jól megy a zenélgetés, a dallam egy rejtekhelyet nyit meg, mögötte egy arany emblémával. Azonban amint azt felvesszük, a kiút lezárul. Tegyük hát be a helyére a sima emblémánkat. Új szerzeményünkkel irány az ebédlő és helyezzük el a kandalló fölé. Ügyködésünk hatására az öreg óra elhúzódik, mögüle egy kék ékkő kerül elő. Ne felejtsük az ebédlőben a Star Crest címert se, az összetört szobor darabjai között keresgéljünk. A kék ékkővel látogassunk el a kék folyosó utolsó, még fel nem nyitott ajtajához, és lépjünk be. Helyezzük be a tigrisszemet ábrázoló ékkövet a tigrisfejbe. Vegyük fel az így előkerülő Shield kulcsot, majd irány a ládás raktár. Az új kulcson kívül csak a shotgunt, némi lőszert, meg esetleg gyógynövényt hagyjunk magunknál, majd mentsünk állást. Az óriáskígyó első felvonás Egy főellenség következik, az óriáskígyó. Őkelmét logikus módon ott találjuk, ahol Richard szenvedett ki. Lépjünk be az ajtón, melyet a Shield kulcs nyit, utána a kulcsot el is dobhatjuk. A rejtekhelyéről előbújó kígyónak a fejét kell célozni. Úgy nagyjából hét patron kell hozzá, ha közben sérülünk, gyógyítsuk magunkat. Miután a kígyónak elege lett, elkotródik. Menjünk utána, és vegyük ki a lyukból a Moon Crest címer másik darabját. A hordók tetején egy patront találhatunk. Ha a kígyóval való küzdelemnél megsérülünk, ami nagyon valószínű, a teremből kilépve Chris összeesik. Rebecca siet a segítségére. A lányt megszemélyesítve ugyanaz lesz a feladat, mint amikor Richard-on próbáltunk meg segíteni. Chris leápolása után irány a legközelebbi raktár, ahol vegyük magunkhoz az összes címert, valamint a Berettánkat és mentsünk. Menjünk ki és forduljunk el, lépjünk be az ajtón, majd a folyosó végén jobbra forduljunk, és távozzunk a házból. Öljük meg a két kutyát, majd rakjuk be az összes címert a helyére. Az óriásnövény A sok hercehurca után megnyílt ajtón keresztül egy kisebb szerszámraktárba jutunk. Toljuk a létrát a polc mellé, amire fellépve elérhetjük a kurblit. A kertben szabadon választhatunk, hogy megöljük a kutyákat vagy nem. Mindenesetre nem árt minél több gyógynövényt begyűjteni. A szabad ég alatt úgy tűnik, jobbak a vételi lehetőségek, csipog a rádió. Feleslegesen próbálunk meg beszélni Brad-del, mert Richard rádiója elromlott. A következő helyszínen illesszük a helyére a kurblit, és nyissuk fel a medence zsilipjét. Miután lejjebb ment a víz, keljünk át, és elkerülve a kígyókat jussunk el a liftig, amivel ereszkedjünk le. Lent kerüljük a kutyák társaságát, és minél hamarabb csapjuk rájuk a rácsos kaput. Vegyük fel a növényeket, majd az újabb kutyákat kicselezve, jussunk el a melléképületig. Amint bejutottunk, toljuk a szobrot a padlón lévő lyukra, a házat ugyanis egy óriásnövény választotta lakhelyéül, és ezen a lyukon keresztül egy agresszív csápja lendül támadásba. Lépjünk be a dupla piros ajtón, a lyukakat kerüljük. Meneküljünk a pókok elől, vegyük fel a piros könyvet az asztalról, majd távozzunk. A következő ajtó egy újabb raktár, ideje menteni. Utána csak a Beretts, némi lőszer, gyógynövény és a piros könyv legyen nálunk. Távozzunk és lépjünk be a szemközti ajtón. Távolítsuk el a zombikat, majd kukkantsunk bele a pohárba az asztalon, mire egy kisebb kulcs kerül elő. Ezzel nyissuk ki ugyanitt a fiókot, benne patront találunk. Ezután lépjünk be a következő, még fel nem nyitott ajtón, majd az elkanyarodó folyosón lépjünk be az első ajtón. A növények által átszőtt teremben keressük meg az elektronikus zárral ellátott ajtót, és ott a következő számokat üssük be: 2, 1, 5. A kód beütése után még ne lépjünk be az ajtón, hanem inkább rohanjunk oda a darázsfészekhez, és vegyük fel az asztalról a oo2 jelölésű kulcsot. Keressük meg a folyosón a kulcshoz tartozó ajtót, és nyissunk be a lakosztály fürdőszobájába. Két zombi társaságában megtaláljuk a oo3-as kulcsot. Ez utóbbival térjünk vissza a darázsfészkes terembe, onnan nyílik a oo3-as szoba. Bent vegyük le a polcról a fehér könyvet, és olvassunk bele. A könyv egy úgynevezett V-Jolt nevű méreg receptjét tartalmazza. Tegyük a könyv helyére a piros könyvünket, mire egy titkos átjáró válik láthatóvá, amin lépjünk be. A 42-es növény Egy kellemetlen találkozásra kerül sor, a házat behálózó 42-es számú kísérleti növény rögtön elkezdi szorongatni Crist. A növény markából csak Rebecca segítségével menekülhetünk. A lány irányítását átvéve azonnal siessünk a kóddal lezárt ajtóhoz, és lépjünk be a mögötte található vegyszerraktárba. Most a falon lévő képletek, és a recept alapján el kell készíteni egy üveg V-Jol mérget. Az alapanyagokat a polcokon találhatjuk. Na jó, segítek! Először is vegyük fel a négy üveget, melyek közül egyet vízzel, egyet a kettes anyaggal, egyet pedig a négyes anyaggal töltsünk fel. Mixeljük is őket össze ugyanebben a sorrendben. Ezután víz nélkül öntsük össze a 2-es és 4-es anyagot. Így most két anyagunk van: a 6-os és a 7-es, melyek összekeverésével kapjuk a 13-as elegyet. Ezután mixeljünk össze vizet a 2-es anyaggal, így lesz meg a 3-as elegy, amit már csak össze kell hozni a 13-assal és kész is a V-Jolt. A készítményünkkel irány a oo2-es szoba, ahol a szekrények eltolása után leereszkedhetünk a pincébe. Lent a folyosón a faládákból alkothatunk a vízen keresztülvezető hidat. Amint benyitunk a vízzel elárasztott terembe, azonnal forduljunk jobbra, és be az első ajtón. Elérkeztünk a növény gyökeréhez, amit locsoljunk meg a V-Jolttal. Távozzunk. Ekkor kapjuk vissza Chris irányítását, és megküzdhetünk a 42-es növénnyel. Úgy kb. ötöt eresszünk bele a Berettával, majd fussunk odébb, és újra tüzeljünk. Ismételjük ezt addig, amíg el nem szárad a növény teljesen. Utána vegyük ki a kandallóból a Computer szoba kulcsát. Menjünk ki, mire Rebecca-val futunk össze. A duma után Chris-sel is látogassunk le a pincébe, és az új kulcsunk birtokában keressük fel az irányítótermet. Siessünk mert cápák ólálkodnak a vízben. Eresszük le a vizet a karral, a falon lévő gombbal pedig nyissuk ki a szomszédos szobát. A szomszédban egy lőszerraktárat találunk, benne két tölténytárral és két patronnal, valamint a Helmet kulcsot. Menjünk vissza a ládához, útközben Wesker-rel fogunk találkozni. Úgy pakolásszunk, hogy csak a shotgun és a Helmet kulcs maradjon nálunk, majd utána mentsünk állást. Térjünk vissza a villába, közben megint Brad próbál kapcsolatba lépni velünk. A medálok utáni kutatás Amint visszajutottunk, láthatjuk, hogy valaki lázasan igyekszik utánunk, valami újfajta ellenség, borotvaéles karmokkal. Hamar megtapasztalhat-juk, hogy nincs is egyedül, a házat un. Hunterek lepték el. A legszemetebb ellenfelek, sebesen ugrándoznak, ezért ha harcba bocsátkozunk és elhibázzuk a lövést, az könnyen fővesztéshez vezet. Amint a követőnk mögött csapódik az ajtó, meneküljünk be a folyosó még fel nem nyitott ajtaján, melyet a Helmet kulcs nyit. A szobában gyújtsuk fel az asztali lámpát, majd vegyük el a szekrényről az MO-ás diszket, és az asztalról a magnumgolyókat. Meneküljünk vissza a lépcsőházhoz, ahol viszont biztonságosabb ha végzünk a két Hunterrel. Nyissunk be a raktárba és pakolásszunk, Wesker hátrahagyott némi muníciót, amit tegyünk be a ládába. A shotgunt, hozzá patront és némi gyógyító növényt hagyjunk magunknál, majd nem árt ha mentünk. Ismét egy főnök következik, az óriáskígyó, pontosabban még mindig az óriáskígyó. Az óriáskígyó második felvonás Lépcsőzzünk fel az emeletre, a két huntert a lépcsőhöz csalogatva a lépcsőfordulóban végezhetjük ki. Balra forduljunk, majd a folyosó végéből nyíló kis szobában a Helmet kulccsal nyissuk fel a továbbvezető ajtót. A zongora-terembe érkeztünk. Lépjünk oda a zongorához, és vizsgáljuk meg. Ebben a pillanatban előtör a már ismert kígyó, és az első marásánál leomlaszt egy darabot a földből. Mint egy eszelős, azonnal nyissunk tüzet, ne is nagyon mozogjunk, hanem inkább folyamatosan lőjünk. Amennyiben sikerült végre a kígyót cseppfolyósítani, gyógyítsuk magunkat, majd ugorjunk le a kiharapott lyukon. Egy rég körbefalazott sírhoz jutunk, amit vizsgálunk meg közelebbről. Nyomjuk meg alatta a gombot, mire egy lejáró nyílik meg. Ereszkedjünk le. A huntereket inkább kerüljük ki, ha akarunk a sarokból vehetünk fel patront, majd menjünk tovább. Fussunk végig a következő folyosón is, de közben gyilkoljuk le a falatozó zombikat. A konyhába érkezvén menjünk a kis ajtóhoz, mire egy újabb zombi fog előrontani. Végezzünk vele, majd vegyük fel a kis kulcsot az asztalról. Haladjunk tovább, míg nem egy zombit pillantunk meg a földön elterülve. Hogy ne tréfálhasson meg minket, lőjünk bele és csak utána használjuk a liftet. A kabinból kiszállva azonnal forduljunk balra, majd a huntereket elkerülve be, a kék, dupla ajtón. A könyvtárban kötöttünk ki. A kis kulccsal kinyithatjuk a sarokban lévő asztal fiókját, és magnumlőszert vehetünk ki belőle. Mellette a falnál toljuk el a polcot, és menjünk be az így előkerülő ajtón. A szobából vigyük el az elemet, majd távozzunk. Most a könyvtár másik ajtaján nyissunk be, és a falon lévő szobor mellett kapcsoljuk fel a lámpát. Toljuk megvilágított helyre a súlyos szobrot, mire egy rejtekhely nyílik meg, benne gy könyvvel. A könyvben lapozgatva egy medálra lelhetünk, az Eagle medálra. Menjünk vissza a konyhába, és ott, ahol a zombi érkezett, menjünk fel a lépcsőn. Megint oda lyukadunk ki, ahol az első zombival találkoztunk. Keressük fel a legközelebbi ládát és pakoljunk ki, a pókokat és huntereket kerüljük. Csak a Helmet kulcsot és a fegyverünket hagyjuk magunknál, meg persze patront. Ezután másszunk fel az emeletre, és ott balra, be az ajtón, a Helmet kulcs ezután már feleslegessé válik. Vegyük fel a magnum lőszert és a patront, majd toljuk a trófeához a létrát. Kapcsoljuk le a villanyt, mire valami fényes válik láthatóvá a szarvas fejénél. Másszunk fel és vegyük le a piros ékkövet a trófeáról. Irány a kék folyosó, és menjünk vissza a tigrisfejhez. Illesszük be a tigris másik szemét is, és máris három tár magnum lőszerrel leszünk gazdagabbak. Innen a főbejárathoz menjünk, majd fel a piros folyosóra, és onnan a keleti raktárhelyiségbe. Vegyük magunkhoz a magnumot, az elemet és a kurblit, mentsünk. Térjünk vissza a kertbe, és keressük fel azt a liftet, ami eddig nem működött. Helyezzük be a helyére az elemet, és liftezzünk fel. Így a kert elülső részébe jutunk és vissza ereszthetjük a vizet a medencébe. Az újonnan üzembe helyezett lifttel most már könnyebben visszamehetünk a kert másik felébe. És ott, ahol eddig a víz folyt, egy lejáratot találhatunk, ereszkedjünk le. Lent, a barlangban azonnal menjünk be az első ajtón. A lángszórót felesleges felvenni, inkább menjünk tovább. Hamarosan az egyik kollégánkba, Enrico-ba botlunk, aki kétkulacsosnak titulálja, és megpróbálja lelőni Christ. Ám mielőtt ezt megtehetné, valaki hősünk háta mögül végez vele. Kutassuk át a hulláját, és vegyük fel a hatszögletes végű kurblit. Ezzel menjünk vissza a kezdő föld alatti helyiségbe, és ott keressük meg a kis lyukat a falon, nem messze egy írógéptől. Illesszük bele a kurblit, és forgassuk el a folyosót. A következő helyiségbe lépve fussunk el a guruló szikla elől, majd visszatérve a kő addigi helyéhez, keressük meg a magnum lőszert. Vegyük magunkhoz a lángszórót, és irány az itteni fő gonosz, az óriáspók barlangja. Az óriáspók A pók fészkéhez ott nyílik az ajtó, ahol az imént a kő kiütötte a falat. A pókot a Colttal nem nehéz kinyírni, három jól irányzott lövés megteszi. Utána már csak le kell égetni a továbbvezető kapuról a hálót, és máris továbbállhatunk. Forduljunk jobbra, és tegyük a lángszórót a helyére. Hátra arc és fussunk végig a folyosón, majd ott be az ajtón. Egy újabb mentőhelyhez érkeztünk. Vegyük magunkhoz a hatszögletű kurblit, az Eagle medált, és a kedvenc fegyverünket. Kilépve a folyosóra a túlsó végén távozzunk. Meneküljünk megint a szikla elől, majd nézzünk vissza a helyéhez. Onnan vegyük ki az újabb könyvet, amiből egy újabb medál kerül elő, a Wolf medál. Most keressük meg a folyosó falán a hatszögletű lyukat, és illesszük bele a kurblit. Forgassuk el kétszer. Az így feltárt oldalsó szobában szintén egy kurblis megoldást találunk, csakhogy ezzel egy különös szerkezetet működtethetünk. A szobában lévő szobrot kell eltolni vele a faltól, hogy aztán továbbtolhassuk a földön elhelyezett kapcsolóra. Ügyködésünk eredménye a laborkulcs, vegyük hát fel. Visszatérve a folyosóra liftezzünk. Kiérve a szabadba illesszük be a medáljainkat a kút két oldalán a helyükre. Miután leereszkedett a víz, másszunk le, előtte azonban gyűjtsük be a növényeket. A titkos labor Folytassuk utunkat lefelé a létrán, mígnem egy ládába ütközünk. Szabaduljunk meg mindentől, kivéve a fegyverünket, és a laborkulcsot. Menjünk tovább, nyírjuk ki a zombikat, majd lépcsőzzünk le. Menjünk a fő folyosó végébe, nyissuk ki a kék lámpás labor ajtaját a kulccsal, de még ne lépjünk be. Forduljunk inkább balra, és ott menjünk be az ajtón. Vegyük fel hátulról az MO diszket. Ezután jelentkezzünk be a számítógépen John névvel, majd kódszónak azt adjuk meg, hogy Ada. Nyissuk ki a biztonsági ajtókat, amikor a gép újabb kódot kér, a Mole szót gépeljük be. Ezután menjünk vissza, fel a lépcsőn és a sötét beugróban nyissunk be a konferenciaterembe. A terem falán lévő panel mögött egy gomb rejtőzik, melyet aktiválva egy rejtett hely válik láthatóvá, benne egy újabb MO diszkkel. Ezután megint lefelé vegyük az irányt, és menjünk be az első ajtón. Haladjunk tovább, majd a következő ajtó mögött, miután végeztünk a zombikkal, másoljuk ki az egyik lemezünkre az első kódot a speciális géppel. Térjünk vissza a fő folyosóra, és most menjünk be azon az ajtón, ami korábban kulcsra volt zárva, azaz a laborhoz. A bal oldali ajtó helyett gyorsan fussunk a szemközti ajtóhoz, és mentsünk. Vegyük magunkhoz a ládából a harmadik MO diszket, távozzunk és menjünk az imént kihagyott ajtóhoz. A műtő ládáit toljuk a rácsokra, a lépcsőt pedig a kapcsolóra, a szellőző alá. A szellőzőcsatornán keresztül a hullaházba jutunk. Ott néhány tetszhalott zombi kinyírása után egy újabb kódot másolhatunk ki, és a magnum tárat se felejtsük a polcon. Menjünk megint a kulccsal felnyitott folyosóra, de ott most forduljunk jobbra, majd lépjünk be a dupla ajtón. Az energiaközpont első termében kutassuk fel a monitort, és kapcsoljuk fel az energiát. Keressük meg a továbbvezető ajtót, majd a következő helyiségben fussunk egyenest a gépig, ahol kimásolhatjuk az utolsó kódot is. Innen szintén van egy újabb ajtó, ami pedig a generátor terembe visz. Ott fussunk körbe, és találjuk meg a monitort, amivel áram alá helyezhetjük az eddig működésképtelen liftet. Ugyanitt találhatunk egy elemet is. Ezután irány a mentőhely, ahol vegyük magunkhoz a Coltot, az elemet, a gyógynövényeinket és mentsünk állást. Távozzunk forduljunk jobbra és siessünk a lifthez. Amikor megnyomjuk a hívó gombot, Rebecca csatlakozik hozzánk. Hamarosan Wesker-be botlunk, aki mint kiderül, valójában az Umbrella, a létesítményt üzemeltető cég ügynöke. Kedves főnökünk Rebecca-tól rövid úton megszabadul, csakúgy mint korábban Enrico-tól, minket pedig egyenesen a szörnyeteghez kísér, hogy meghallgassuk eszelős halandzsáját, miként isteníti a laborban kifejlesztett, Tyrant nevű biológiai csodafegyvert. Tyrant – a végső fegyver Az őrült fickó terve azonban dugába dől. Chris ugyanis keserű hahotában tör ki, és szánalmas kudarcnak tartja az egész projektet, mire a feldühödött Wesker úgy dönt, bemutatót tart. Kiereszti Tyrant-et a fagyasztó tartályból, csakhogy a bárgyú szörny „hálából” az ő bordái közé mélyeszti elsőként a karmait. Azonnal meneküljünk, majd csak tisztes távolságból tüzeljünk. Menekülni, megfordulni, tüzelni, ezt kell ismételni úgy három- négyszer, és Tyrant holtan rogyik össze. Ez lett5 volna az a félelmetes fegyver? Na mindegy, ideje a távozás útjára lépni. Wesker hullája mellett megtaláljuk a kapcsolót, ami az ajtót nyitja. Meglepetésünkre a folyosón Rebecca él és virul, szerencsére megvédte a golyóálló mellénye. Liftezzünk vissza. A visszaúton Rebecca különválik tőlünk, hogy beindítsa a bázis önmegsemmisítő rendszerét, mi azonban csak igyekezzünk tovább, kifelé. Vigyázat! Mielőtt a lépcsőn felmennénk, menjünk be a szomszédos ajtón, és ott végig a folyosón. A folyosó végében a börtön található, melynek az ajtaját az összegyűjtött kódok nyitják. A börtönből Jill-t szabadíthatjuk ki. Most már folytassuk a menekülést. Az utunkba kerülő zombikat likvidáljuk, haladjunk túl a ládán, majd fel a létrán. Lépjünk be a vészkijáratként funkcionáló dupla ajtón, s rohanjunk végig a folyosón. Ekkor Brad jelentkezik, mivel fogytán az üzemanyagja, sürgősen jelezni kell neki, hogy még élünk. Illesszük be a liftet működtető elemet a helyére, közben Rebecca is csatlakozik hozzánk. Az idő egyre szorít. A két nő udvariasan úgy határoz, hogy előreengedik Chris-t, tehát mi liftezzünk fel elsőként a helikopter leszállóhoz. A megérkezésünk után vegyünk fel a ládából egy rakétát, majd kint a placcon lőjük fel. Úgy tűnik, hogy a helikopteren Brad veszi az adást, ám ekkor jön a hidegzuhany. Tyrant feltámad, és erősebb mint valaha. Tyrant visszatér-avagy a döntő összecsapás bizony a szörnyeteg olyan erős, hogy képtelenség vele végezni, legalább is a jelenlegi fegyvereink fabatkát sem érnek ellene. Egy kicsit puhítanunk kell, a megszokott metódussal lőjünk és meneküljünk. Ám vigyázat! Tyrant most sokkal gyorsabb és technikásabb. Ha sikerül legyengítenünk, Brad a közelünkbe merészkedik, és ledob a helikopterről egy rakétavetőt. Siessünk érte, és lehetőleg pontosan célozzunk. |